RÓŻNORODNOŚĆ NA ULICY
Każda chwila spędzona na przemieszczaniu, się pomiędzy budynkami stanowi okazję do stworzenia więzi z innymi ludźmi.
Ulica przyjazna dla ludzi to niekoniecznie deptak, ulica przeznaczona dla różnych środków transportu może być dynamiczniejsza , kiedy podczas przemieszczania mieszkańcy wchodzą ze sobą w interakcje.
Dlatego odpowiednie proporcje ulicy do chodnika, oraz odpowiednio zastosowane strefy, mają ogromne znaczenie dla jakości ulicy.
Na świecie istnieją różne próby pogodzenia komunikacji kołowej z pieszą , raczej jest to robione na małą skale i ma bardziej wymiar eksperymentalny, poniżej kilka przykładów.
NEW ROAD BRIGHTON,
Tu następują próba stworzenia ulicy współdzielonej, gdzie piersi maja pierwszeństwo, ale po ulicy mogą poruszać się samochody , rowery autobusy pod warunkiem, że poruszają się powoli
KARURAZAKA-DORI, TOKIO
Żródło